Skip to content Skip to left sidebar Skip to right sidebar Skip to footer

Jászságban 2013-2014 években megvalósítani tervezett burkolatfelújítások

A táblázatban Regionális Operatív Program sorban szereplő utak 2013-ban kivitelezésre kerülnek.

Forrás Beavatkozás jellege Út szám Út neve Kezdő szelv.  [kmsz] Vég szelv.  [kmsz] Becsült költség (nettó)
Regionális Operatív Program Burkolatfelújítás 3228 Jászapáti-Jászszentandrás összekötő út 1+850 7+534 534 719 435 Ft
Regionális Operatív Program Burkolatfelújítás 3109 Szentlőrinckáta-Jászberény összekötő út 1+776 10+708 651 435 518 Ft
Regionális Operatív Program Burkolatfelújítás 3121 Újszilvás-Tápiógyörgye-Jánoshida összekötő út 11+582 20+003 900 769 309 Ft
Hazai Nagyfelületű javítás 3226 Jászalsószentgyörgy-Tiszasüly összekötő út 6+240 6+500 8 665 000 Ft
Hazai Nagyfelületű javítás 31331 Zagyvarékas állomáshoz vezető út 0+050 0+911 14 796 000 Ft
Hazai Felületi bevonat 3227 Újszász-Jászapáti összekötő út 23+800 27+500 41 440 000 Ft

A hazai forrásból megvalósítani tervezett nagyfelületű javítások és felületi bevonat készítések a 30 Mrd Ft-os burkolat-felújítási programban szerepelnek, melynek létesítményjegyzéke az országos közúthálózaton a legsürgősebb, azonnali helyreállítást, felújítást igénylő útszakaszokból került összeállításra. Jelenleg forrással nem rendelkeznek ezek a beavatkozások.

A nagyfelületű javításon olyan útburkolat javítást értünk, ahol 30 m2-nél nagyobb, legfeljebb 1000 m2, egybefüggő felületen történik a javítás (tipikusan ilyen pl. egy félpályás útburkolat javítás, ahol az út másik fele ép). A nagyfelületű javításokra akkor kerül sor, amikor kátyúzással már nem lehet biztosítani egy adott útszakaszon a biztonságos közlekedést. Itt kiviteli terv nem készül, hanem műszaki felmérés során kerül kiválasztásra a szükséges javítási technológia.

A felületi bevonatok célja elsősorban az útburkolatok felületének megóvása, a leromlási folyamatok késleltetése révén a pályaszerkezet élettartamának növelése, másrészt az útfelület érdessé tételével a csúszósurlódás növelése a forgalombiztonság érdekében. Lényegében a kezdeti romlások megszüntetése érdekében megelőző karbantartásként alkalmazott felület-felújítási eljárás. Felület-előkészítés (kátyúzás) után jellemző technológiák: 1. Bitumen emulzió permetezés, erre zúzalék szórás és hengerlés, 2. Kevert záróréteg készítés, helyszínen keverve, vékony rétegben terítve.

Előzmény

Csontos Magdolna
személyi titkár