Jászságban 2013-2014 években megvalósítani tervezett burkolatfelújítások
A táblázatban Regionális Operatív Program sorban szereplő utak 2013-ban kivitelezésre kerülnek.
Forrás | Beavatkozás jellege | Út szám | Út neve | Kezdő szelv. [kmsz] | Vég szelv. [kmsz] | Becsült költség (nettó) |
Regionális Operatív Program | Burkolatfelújítás | 3228 | Jászapáti-Jászszentandrás összekötő út | 1+850 | 7+534 | 534 719 435 Ft |
Regionális Operatív Program | Burkolatfelújítás | 3109 | Szentlőrinckáta-Jászberény összekötő út | 1+776 | 10+708 | 651 435 518 Ft |
Regionális Operatív Program | Burkolatfelújítás | 3121 | Újszilvás-Tápiógyörgye-Jánoshida összekötő út | 11+582 | 20+003 | 900 769 309 Ft |
Hazai | Nagyfelületű javítás | 3226 | Jászalsószentgyörgy-Tiszasüly összekötő út | 6+240 | 6+500 | 8 665 000 Ft |
Hazai | Nagyfelületű javítás | 31331 | Zagyvarékas állomáshoz vezető út | 0+050 | 0+911 | 14 796 000 Ft |
Hazai | Felületi bevonat | 3227 | Újszász-Jászapáti összekötő út | 23+800 | 27+500 | 41 440 000 Ft |
A hazai forrásból megvalósítani tervezett nagyfelületű javítások és felületi bevonat készítések a 30 Mrd Ft-os burkolat-felújítási programban szerepelnek, melynek létesítményjegyzéke az országos közúthálózaton a legsürgősebb, azonnali helyreállítást, felújítást igénylő útszakaszokból került összeállításra. Jelenleg forrással nem rendelkeznek ezek a beavatkozások.
A nagyfelületű javításon olyan útburkolat javítást értünk, ahol 30 m2-nél nagyobb, legfeljebb 1000 m2, egybefüggő felületen történik a javítás (tipikusan ilyen pl. egy félpályás útburkolat javítás, ahol az út másik fele ép). A nagyfelületű javításokra akkor kerül sor, amikor kátyúzással már nem lehet biztosítani egy adott útszakaszon a biztonságos közlekedést. Itt kiviteli terv nem készül, hanem műszaki felmérés során kerül kiválasztásra a szükséges javítási technológia.
A felületi bevonatok célja elsősorban az útburkolatok felületének megóvása, a leromlási folyamatok késleltetése révén a pályaszerkezet élettartamának növelése, másrészt az útfelület érdessé tételével a csúszósurlódás növelése a forgalombiztonság érdekében. Lényegében a kezdeti romlások megszüntetése érdekében megelőző karbantartásként alkalmazott felület-felújítási eljárás. Felület-előkészítés (kátyúzás) után jellemző technológiák: 1. Bitumen emulzió permetezés, erre zúzalék szórás és hengerlés, 2. Kevert záróréteg készítés, helyszínen keverve, vékony rétegben terítve.
Csontos Magdolna
személyi titkár